mdg i nes

MDG-3Vi stiller liste i Nes med 11 kandidater til kommunestyret!

1.  Andrew McMillion
  2. Pål Ivar Brekke
  3. Yngvil Samuelsberg Thomassen
  4. Eva Haugen
  5. Anita Kjus
  6. Thomas Ring
  7. Sana Majeed McMillion
  8. Mads Foss Birkeland
  9. Espen Christiansen
  10. Marianne Sæterbakken Larsen
  11. Jeger Bjørnson
  12. Ewa Rogowska-Malicka

Førstekandidat Andrew McMillion (til høyre) har studert ved UIO og London School of Economics og er Key Account Manager. Han har som livsmål å bidra til å redusere så mye CO2-utslipp som mulig gjennom egne handlinger. Minner av selvplukket jordbær og nypoteter på familiegården på Fenstad på 80-tallet er en opplevelse han er glad å kunne videreføre til neste generasjon på småbruket ved Fjellfoten, der han bor med familien.

Andrekandidat Pål Ivar Brekke er utdannet ingeniør, og har jobbet som lærer i Nes. Han er opptatt av at kommunen skal oppfylle sine oppgaver på en god måte, og samtidig planlegge for en fremtid med nye miljøkrav.

Tredjekandidat Yngvil Samuelsberg Thomassen  er utdannet og jobber som gartner, med fokus på permakultur og bærekraftig dyrking. Hun har også studert kunst og sosialantropologi ved UiB, med menneskets forvaltning av naturressursene som motivasjon.

Hun mener at den eneste veien til fortsatt utvikling av samfunnet er gjennom et grønt skifte. Nye løsninger er en global utfordring, men handlingen må skje lokalt.